English
→ חזרה

פסטיבל בדיגיטל? שאלות ותקלות נפוצות

פסטיבל: פסטיבל אוטופיה 2020

17/12/2020

כל העניין הזה עם פסטיבל דיגיטלי חדש לכולנו. אנחנו מבועסים מאוד שאנו לא פוגשים אתכם פיסית ואישית ודואגים לאצור את חוויית הסרט והצפייה במלואה. אבל, המצב משחרר וגם מאפשר נגישות הרבה יותר רחבה. האוצרות שלנו תחומה כעת בתכנית הסרטים – אתם שמחליטים מתי ואיך ועם מי תראו כל סרט וסרט, האחריות על סביבת הצפייה והחוויה – עליכם. עניין נוסף, תכנית הפסטיבל זמינה כעת כפי שלא הייתה בעבר. אם מרחק גיאוגרפי מנע מכם בשנים קודמות הגעה לפסטיבל, הוא אינם קיים עוד, אם טירדות ותלאות היום-יום והמועד הספציפי להקרנה הספציפית של סרט ספציפי התפקששו, כפתור ה play בידכם. אספנו כאן כמה שאלות ותקלות נפוצות עד כה:

 

איך רואים סרטים?

ניגשים לתכנית הסרטים, בוחרים סרט, מקליקים על "לרכישת כרטיסים ולצפייה", מזינים פרטים, משלמים ומקבלים במייל הזמנה לצפייה. משתלם הרבה יותר לרכוש כרטיסיה, כמובן.

הזמנתי כרטיסיה / מנוי – מה עכשיו?

קיבלת מייל ובו מספר כרטיסיה / מנוי. מספר תלת-ספרתי. המייל מגיע מהכתובת info@utopiafest.org.il אל הכתובת שצוינה בהזמנה.

לא התקבל? ממליצים לחפש בספאם…    לא בספאם? פנו אלינו במייל info@utopiafest.org.il או הודעה בפייס. הקפידו לציין את שמכם המלא.

התקבל המייל ויש לכם את מספר הכרטיסיה / מנוי? מעולה! ניגשים בחזרה אל עמוד סרטי הפסטיבל שכאן, בוחרים סרט (או תכנית קצרים), מקליקים על "לרכישת כרטיסים לצפייה", מקליקים על "קוד הנחה/שובר/מנוי", תחת מנוי/כרטיסיה מזינים את מספר המנוי/כרטיסיה ואת מספר תעודת הזהות. המחיר יתאפס, במקרה של כרטיסיה, היא "תנוקב", והסרט יהיה זמין לצפייה.

לכמה זמן סרט זמין לצפייה

שימו לב, לכל סרט (ותוכנית קצרים) מצוינים מועדי הזמינות לצפייה בפסטיבל בפרטי הסרט בעמוד הסרטים. אלו מועדי זמינות כלליים – בטווח הזמן שמצוין ניתן להזמין את הסרט (/תוכנית) לצפייה.

עם ההזמנה, הסרט (או תוכנית קצרים) זמינים לכם ספציפית לצפייה, ממועד ההפעלה (היינו, מקליק על "play") ולמשך 48 שעות.

האם אפשר להפסיק ולהמשיך? כן. אפשר לעשות הפסקת שירותים, פופקורן ושתייה, ארוחת ערב, שיחת טלפון וגם שינה ולהמשיך למחרת. אפשר להעביר אחורה וקדימה. אל תגלו לאף אחד אבל אפשר אפילו לראות שוב, כל עוד אתם בטווח הזמן האמור.

אל תעשו יותר מדי "ריפרשים". אחרי 5 כאלו הסרט ננעל ותצטרכו לפנות אלינו כדי לשחרר את זה. עד כה זו הסוגיה הטכנית העיקרית, נובעת ממעבר בין מכשירים או ניתוק וחיבור רשת.

רציתי לרכוש צפייה בסרט קצר אבל הופניתי לאסופה שלמה – למה? 

הסרטים הקצרים מקובצים יחדיו לאסופות נושאיות ולאסופה אחת תחרותית. לא העמדנו את האפשרות לרכוש סרט קצר בודד לצפייה.

איפה הסרטים זמינים? אני לא גר בישראל אבל ממש רוצה לראות סרטים, מה אני עושה? 

הפסטיבל מתקיים בישראל בשגרה, וכך גם במרחב הדיגיטלי. התכנית הבינלאומית של הפסטיבל תחומה דיגיטלית לצפייה מתוך ישראל וממנה בלבד. תכניות הקצרים הישראליים זמינים גם מחוץ לישראל. כן, גם על המאדים, כל עוד יש לכם חיבור רשת טוב. האמת שאנחנו לא סגורים מה תוקפם של חוקי זכויות היוצרים על המאדים, שווה לבדוק.

איכות רשת

כמובן שחשוב לצפות בסרטים בחיבור רשת יציב ומהיר.

טלוויזיות חכמות

לא כל הטלוויזיות החכמות עובדות עם הפלטפורמה איתה התקשנו בצורה מיטבית. אין בעיה עם הצגה בכל מכשיר אחר – טלפון חכם, טאבלט, מחשב, אין בעיה עם כרום-קאסט ואין בעיה עם old fashioned חיבור HDMI למסך, על אלו אנו ממליצים.

דפדפן אידיאלי

כרום. קל.

בעיות אחרות? צרו קשר!

בהודעה בפייסבוק או במייל.